A Készségfejlesztő Iskola kiemelt célja: a
felnőtt élethez, társadalmi beilleszkedéshez szükséges alapvető
ismeretek, készségek és szokások megismertetése, elsajátíttatása a
tanulókkal. Képzési sajátossága: A Készségfejlesztő Iskola képzési szerkezete 2
+ 2 éves. A bevezetésre kerülő felmenő jellegű, új képzési modul
szerint a 9-10. évfolyam, - mint közismereti elméleti évfolyam működik.
Kisebb óraszámban beépül a tevékenységekbe a gyakorlati tananyag is. A közismereti elvégzése után a moduláris szakmacsoportokon folytathatják tanulmányaikat. A
képzési szerkezet újabb 2 éves időszaka a 11. évfolyamtól kezdődően,
mint újonnan bevezetésre került, gyakorlati évfolyam működik. Két
éven keresztül, az egyéni sajátosságokhoz igazodóan a képességeknek és
érdeklődésnek megfelelő gyakorlati tevékenységeket erősíti a sérült
tanulókban, moduláris jelleggel. A
gyakorlati évfolyamokon a készségfejlesztő kerettantervek oktatására
heti 20 óra (a hozzá tartozó szabad időkerettel) áll rendelkezésre. A
szakma csoportok legalább két modulból kerültek összetársításra. A
tanulók különböző óraszámú munkatevékenységekben való részvétele
történik. A gyakorlati tevékenységek mellett, a NAT szerinti
fejlesztési területek tantárgyainak oktatása is történik, mint,
elméleti alapképességek szintfenntartása. Jelenleg az alábbi modulokból tudjuk összeálltani a következő évre a szakmai modulokat: - Háztartástan - életvitel - Irodatechnikai eszközök használata - Kert- és parkápoló - Kisegtő takarító - Textil- fonalmentő - Konyhai kisegítő - Udvaros - Árufeltöltő - Szövött tárgy készítő Legfontosabb
feladatunk a két éves képzés során olyan elméleti ismeretanyagot
nyújtani és megtanítani, amelyek nélkülözhetetlenek a szövés gyakorlati
munkafolyamatai során az adott feladatok közvetlen elvégzéséhez. A
képességekhez mérten megtanítani a diákjainak minél önállóbban szőni és
használati termékeket (terítő, tarisznya, párna, szőnyeg) előállítani. Képesek legyenek esztétikus munkadarabokat készíteni a megismert népimotívumok, szín- és mintaváltozatok felhasználásával. Képessé váljanak a kitartó munkavégzésre, a hibák felismerésére és korrigálására.
Tóth-Nagy Ildikó munkaközösség-vezető |