Általános
iskolánk egységében három területen: autista, értelmileg és tanulásban
akadályozott tagozaton folyik a nevelő-oktató munka. Fejlesztőmunkánk
középpontjában a szeretet áll. Derűs iskolai légkört teremtünk, ahol
változatos tevékenységrendszert kínálunk gyermekeinknek, amelyben
mindenki sikerélményhez jut. Keretet adunk az iskolai életüknek. Az autista tagozaton kiemelt hangsúlyt fektetünk az önállóságra, a rugalmasságra, a szociális és kommunikációs képességek fejlesztésére. Tanulóink
számára érzelmileg biztonságos, srtukturált közeget teremtünk. Egyénre
szabott, kognitív és viselkedésterápiás eljárásokat alkalmazunk.
Tanításunk egyéni és kiscsoportos formában történik, melynek alapja a
strukturált oktatás és a vizuális megsegítés. Az értelmileg akadályozott alsó tagozaton a nevelő munkánk középpontjában az alapkészségek, képességek fejlesztése, az iskolai szabályok elsajátítása,
a tanulási helyzetek értelmezése, míg felső tagozaton az önállóság, a
társadalmi közösségekben való eligazodás elősegítése áll. A tanulásban akadályozott tagozaton a
napi munka szervezésénél előnyben részesítjük a kooperációra ösztönző,
differenciálásra alkalmas módszereket, eljárásokat. Használjuk a szabad
tanulás és más nyitott oktatási forma elemeit. Az 1-4. osztályban a
sikeres írás-olvasás megalapozásához a Meixner-féle dyslexia-prevenciós módszert alkalmazzuk. Mindkét pedagógiai szakaszban törekszünk arra, hogy az osztályfőnök/gyógypedagógus minél több tanítási órát töltsön osztályával. A tagozatokon tanító testnevelő tanárok meggyőződése,
hogy a mozgás kulcsszerepet játszik tanulóink komplex
személyiségfejlődésében, az együttműködési képesség, ügyesség,
pontosság kialakításában. Nagy hangsúlyt fektetnek a prevencióra.
Sportban tehetséges tanulóinknak lehetőséget biztosítanak a
diákolimpiai versenyeken való részvételhez több sportágban is:
atlétika, labdarúgás, zsinórlabda, kosárlabda, asztalitenisz, sor- és
váltóversenyek. Büszkeséggel tölt el bennünket, hogy tanulóink
évről-évre a dobogó legfelső fokán állnak megyei-, regionális- és
országos versenyeken. Az óráinkon változatos tanítási-tanulási technikákat és módszereket alkalmazunk. Teret biztosítunk a gyermekközpontú, színes, örömteli iskolai életnek.
Igyekszünk élményszerűbbé és hatékonyabbá tenni a tanórákat. Fontos
lépés, hogy a gyermekeket fokozatosan vezetjük át az otthoni, illetve
óvodai életből az iskolai tevékenységekbe. Megfelelő mintát adunk a
viselkedéseikhez, valamint a feladataik elvégzéséhez. Célunk, hogy
tanulóink minél önállóbb, harmónikus életvezetésű felnőtté váljanak. Kovácsné Csabai Márta egységvezető |